Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Urząd Gminy Wojcieszków (ul. Kościelna 46, 21-411 Wojcieszków, tel: +48 25 755 41 01, fax: +48 25 623 97 97, email: urzad_gminy@wojcieszkow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Wojcieszków.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2012-12-07.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-29.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grażyna Bernat, e-mail: grazyna.bernat@wojcieszkow.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu +48 25 755 42 27. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (np. transmisje Sesji Rady Gminy Wojcieszków). Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedosłyszących.;
- na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów;
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-09-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Zgodnie z art. 11 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych w dniu 29 marca 2024 r. dokonano przeglądu deklaracji dostępności.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do kierownictwa naszego urzędu i poinformować Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Główne wejście do budynku Urzędu znajduje się od ul. Kościelna 46. Przestrzenie komunikacyjne budynku wolne są od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda).
Wejście główne prowadzi przez duże drzwi. Po prawej stronie drzwi znajduje się domofon, który pozwala na kontakt z sekretariatem.
Urząd zapewnia informację na temat rozkładu poszczególnych pomieszczeń w sposób wizualny. Tablica informacyjna umieszczona jest od wejścia głównego na wprost na ścianie.
Informację głosową można otrzymać w Punkcie Obsługi Klienta znajdującego sią na parterze budynku. Do Kancelarii Ogólnej należy się kierować po schodach lub windą na pierwsze piętro budynku.
Na lewo od wejścia głównego w korytarzu za schodami znajduje się winda. Winda wyposażona jest w przyciski opisane alfabetem Braille’a.
Sekretariat urzędu znajduje się na lewo po wyjściu z windy.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze budynku. Usytuowane są w lewej części budynku naprzeciwko windy.
Oznaczone miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnościami znajduje się na placu parkingowym przed budynkiem urzędu.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
W celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy tłumacza języka migowego PJM, SJM, SKOGN przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Wojcieszków, prosimy o:
- poprzez inną osobę,
- telefonicznie pod nr +48 25 755 41 01
- przesłanie widomości faxem pod nr +48 25 623 97 97
- przesłanie e-maila na adres: urzad_gminy@wojcieszkow.pl
Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Wcześniejsze wskazanie sprawy ułatwi i przyspieszy jej załatwienie.
Urząd zapewnia możliwość skorzystania z przenośnej pętli indukcyjnej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
10. Aplikacje mobilne
Urząd Gminy Wojcieszków nie udostępnia aplikacji mobilnej.